Information

Styrelsen 2025/2026

  • Ordförande: Jim Berg
  • Kassör: Annika Melbing
  • Ledamot: Axel Krottler
  • Ledamot: Elisabeth Mogren
  • Ledamot: Mari Lacombe
  • Suppleant: Anders Ljungqvist
  • Suppleant: Anna Eriksson

Facebook-grupp

Som boende är du välkommen att gå med i föreningens Facebook-grupp: facebook.com/groups/brfhuggjarnet21. Här delar grannar information och småsaker som annars kanske skulle hamnat på en lapp i trapphuset.

Garage

13 bilplatser med elbilsladdare. Kostnad 1 500 kr/månad + elförbrukning (vid ev. laddning av elbil). Anmäl intresse till styrelsen, kölista tillämpas, medlemmar har förtur.

Cykelförråd

18 platser i låst cykelförråd går att hyra till en kostnad av 65 kr/månad. Anmälan till styrelsen, kölista tillämpas. Alternativt kan cyklar hängas upp på krokar i garaget. Felparkerade cyklar märks och flyttas.

Innergård

Gården är en gemensam mötesplats med sittgrupper och grill. Visa hänsyn, städa efter dig och rengör grillen efter användning.

Tvättstuga

Tvättstugan finns på entréplan i vänster uppgång och är utrustad med två tvättmaskiner, torktumlare, torkskåp, torkrum och mangel. Bokning sker med tvättcylinder på bokningstavlan. Respektera bokade tider och lämna tvättstugan ren efter dig.

Sopor och återvinning

Soprummet ligger på entréplan. Här sorteras hushållssopor, matavfall, kartong, plast, glas, metall, tidningar, elektronik och grovsopor. Större möbler och byggavfall ska lämnas på återvinningscentralen. Miljöfarligt avfall får inte lämnas i soprummet. Kartonger ska vikas ihop. Närmaste återvinningsstation finns vid Borgargatan 1, närmaste återvinningscentral är Östberga.

Ytterligare trivselregler

  • Rökning är förbjuden i trapphus, hiss, källare och andra gemensamma utrymmen.
  • Trapphus och utrymningsvägar ska hållas fria – inga barnvagnar, cyklar eller föremål får blockera.
  • Soppåsar får inte ställas i trapphuset och mattor får inte placeras utanför dörren.
  • Håll ljudnivån låg mellan 22.00–07.00 på vardagar och 22.00–10.00 på helger. Informera gärna grannar i förväg om du planerar fest.

Blanketter, ansökningar och dokument

Föreningen har några blanketter som behöver användas vid särskilda ärenden. Ifyllda dokument kan lämnas i föreningens postlåda vid hissen i uppgång B eller skickas via e-post till styrelse@huggjarnet21.se.

  • Andrahandsuthyrning – även korttidsuthyrning kräver styrelsens godkännande.
  • Renovering/ombyggnation – bifoga ritningar och ev. våtrumsintyg.
  • Fullmakt till stämma – används om du vill låta någon annan företräda dig.

Alla blanketter samt stadgar, årsredovisningar och andra viktiga filer finns på sidan Dokument.